Tinkama ir reguliari sunkvežimio priežiūra

Logistikos sektoriuje nepriekaištingos būklės sunkvežimis yra labai svarbus komercinės veiklos vykdymo elementas. Bet koks sunkvežimio techninis gedimas gali sukelti prastovas, papildomą stresą ir nulemti finansinius nuostolius. Todėl reguliari ir tinkama techninė priežiūra bei pasirenkamos kokybiškos sunkvežimių dalys yra labai puikus būdas išlaikyti sunkvežimius sklandžiai ir saugiai veikiančius bei ilgiau tarnaujančius.

Reguliarus alyvos keitimas

Viena iš svarbiausių kiekvieno sunkvežimio techninės priežiūros dalių yra reguliarus alyvos lygio tikrinimas ir jos keitimas. Bėgant laikui alyva gali labai lengvai užsiteršti nešvarumais – tiek iš variklio, tiek ir iš aplinkos. Jei reguliariai keičiate sunkvežimio alyvą, pašalinami nešvarumai ir nuosėdos, užkertant kelią variklio veikimo sutrikimams ir perkaitimui. Be to, keičiant variklio alyva, ne ką mažiau svarbu kartu pakeisti ir alyvos filtrą, kuris padeda sulaikyti nešvarumus ir dulkes.

Paprastai alyvą (ir filtrą) rekomenduojama keisti kas 40 000 km, tačiau jei dažniausiai važiavimo greitis būna mažas, dažnai transportuojami dideli kroviniai ir važinėjama dulkėtomis sąlygomis, alyvą gali tekti keisti ir dažniau.

Stabdžių priežiūra

Stabdžių veikimo efektyvumas yra svarbus kiekvienai transporto priemonei – ne išimtis ir sunkvežimis. Tačiau sunkvežimio, kuris veža pilna krovinį, atveju tampa ypatingai svarbu gebėti greitai ir saugiai sustabdyti. Tuo tarpu kaskart, kai yra įjungiami automobilio stabdžiai, nuo stabdžių trinkelių nusidėvi dalis medžiagos ir ji plonėja. Todėl jei pradedate girdėti pašalinį garsą, reikėtų patikrinti stabdžių trinkeles. Be to, jos gali dėvėtis netolygiai. Tokiais atvejais reikia subalansuoti visą stabdžių sistemą, kad stabdymas būtų greitas ir saugus.

Padangų keitimas

Eksploatuojant sunkvežimį, labai svarbu užtikrinti, kad jo padangos būtų aukščiausios kokybės ir puikios būklės, kadangi susidėvėjusios padangos gali sukelti daug pavojingų situacijų. Todėl būtina reguliariai tikrinti padangų būklę, vertinant jų nusidėvėjimo lygį. Paprastai labai naudinga vadovautis rekomendacija sunkvežimio padangų būklę įvertinti kas 160-240 000 km. Be to, visuomet reikėtų atsižvelgti į protektoriaus nusidėvėjimo indikatorius, kuriems tapus pastebimiems, tenka pakeisti padangą. Žinoma, reikia nepamiršti ir ratų balansavimo bei padangų slėgio.

Oro filtrai

Jei sunkvežimio oro filtras yra švarus ir reguliariai keičiamas, galima reikšmingai sumažinti transporto priemonės degalų sąnaudas, kartu užtikrinant, kad variklis veiktų daug sklandžiau. Bėgant laikui oro filtre kaupiasi įvairūs nešvarumai, dėl kurių jis užsikemša, tapdamas nebeefektyvus. Be to, kai jis yra užsikimšęs, sumažėja ir į sunkvežimio variklį patenkančio oro kiekis, o tai lemia mažesnę jo galią. Todėl eksploatuojant sunkvežimį, svarbu nepamiršti reguliarios oro filtro patikros ir jo keitimo nauju.

Radiatoriaus priežiūra

Labai naudinga prieš kiekvieną naują kelionę patikrinti sunkvežimio radiatorių. Pavyzdžiui, jei pastebimas bent menkiausias nuotėkis ar skystis, reikėtų nedelsiant gedimą sutvarkyti, tokiu būdu išvengiant variklio perkaitimo rizikos. Be to, reguliarus radiatoriaus valymas užtikrina geresnį aušinimą, nes pro briaunas patenka daugiau oro srauto ir padidėja radiatoriaus aušinimo pajėgumas.

Pavarų dėžė ir sankaba

Sankabos kaladėlės laikui bėgant gali susidėvėti, dėl ko jų veikimas susilpnėtų. Kai sankaba susidėvi, gali būti girdimas triukšmas, vibracija ir kiti pašaliniai garsai. Tokiais atvejais sankaba nebegali perduoti sunkvežimio variklio galios jo ratams, todėl būna reikalingas jos pakeitimas. Žinoma, pakaitinės sunkvežimių dalys turėtų būti kokybiškos, patvarios ir pritaikytos konkrečiam sunkvežimio modeliui. Tačiau nereikia pamiršti ir pavarų dėžės. Jei girdimi „šlifavimą“ primenantys garsai perjungiant pavaras, gali būti, jog atėjo metas ją remontuoti.

Žinoma, tai nėra vieninteliai sunkvežimių techninės priežiūros patarimai, kuriais būtų galima pasidalinti, todėl visuomet reikėtų reguliariai tikrinti savo transporto priemonės techninę būklę, pasirūpinti kokybiškomis pakaitinėmis sunkvežimių dalimis ir operatyviai spręsti iškilusias technines problemas.

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *