Pietų Korėjos sostinėje Seule vykusiame skaitmeniniame forume „2021 CEO Investor Day“ „Kia“ paskelbė atnaujintą verslo strategiją. „Kia Corporation“ prezidentas Ho Sung Songas pristatė ambicingą ilgojo laikotarpio planą ir pateikė pelno prognozes.
„2021 metais „Kia“ atgimsta su nauju logotipu, atnaujintu dizainu ir kitu kompanijos pavadinimu, – kalbėjo korporacijos vadovas. – „Kia“ taps prekės ženklu, kuris įkvėps ir jaudins klientus novatoriška mobilumo patirtimi.“
Bus plečiamas kompanijos verslo portfelis, kartu siekiama pakeisti dabartinę transporto sistemą. Permainos prasidės nuo vidaus degimo variklių perėjimo prie elektrifikacijos. Atnaujinti planai paremti trimis esminiais principais: sparčiu perėjimu prie elektromobilių, specialiosios paskirties automobilių gamybos verslo stiprinimu ir ateities mobilumo paslaugų plėtimu.
Perėjimas prie elektromobilių
Iki 2030 metų ekologiški automobiliai – elektromobiliai, hibridiniai modeliai ir įkraunami hibridai – sudarys iki 40 procentų visos „Kia“ pardavimo apimties, kuri, anot prognozių, turėtų sudaryti 1,6 mln. transporto priemonių. Įgyvendindama šį tikslą „Kia“ siekia iki 2030 metų elektromobilių pardavimą didinti iki 880 tūkst. vienetų ir tapti pirmaujančia gamintoja.
Jau šiais metais debiutuos pirmasis naujos kartos „Kia“ elektromobilis, o iki 2026 metų išplėstoje gamoje bus 11 naujų elektrinių modelių. Septyni iš jų bus gaminami ant naujosios E-GMP (angl. „Electric-Global Modular Platform“) platformos, o likę keturi sukonstruoti dabartinių automobilių su vidaus degimo varikliais pagrindu.
Ant E-GMP platformos gaminami modeliai turi nustatyti naujus nuvažiuojamo atstumo, dinamiškumo, salono erdvės ir technologinių sprendimų standartus. Šie elektromobiliai veiks tarsi išmanieji įrenginiai ir turės naujos kartos navigaciją, nuotolinį programinės įrangos atnaujinimą ir pagal klientų poreikius diegiamas funkcijas.
Pirmas naujos kartos „Kia“ elektromobilis, kol kas žinomas kodiniu pavadinimu CV, bus aprūpintas HDA2 (angl. „Highway Driving Assist Level 2“) technologija. Nuo 2023 metų į visus „Kia“ elektromobilius bus diegiama itin svarbi trečiojo autonomiškumo lygio sistema – „Highway Driving Pilot“ (HDP).
Daugiau informacijos apie naująjį CV modelį ir techninius duomenis bus atskleista kovą.
Specialiosios paskirties automobiliai
2022 metais „Kia“ pristatys pirmąjį specialiosios paskirties automobilį, o nauji modeliai bus kuriami atsižvelgiant į paklausą. Iki 2030 metų kompanija siekia parduoti 1 mln. tokių transporto priemonių ir pirmauti šiame specifiniame segmente. Siekdama to „Kia“ ant specialios paskirties automobiliams parengtos platformos sukurs visą naujų modelių gamą.
„Kia“ specialiosios paskirties automobilių verslą ketina plėsti pristatydama kartu su kitomis kompanijomis parengtas inovacijas. Planuojamos įvairaus dydžio platformos, kurios autonomiškai galėtų pristatyti prekes ir idealiai tiktų elektroninei prekybai. Tikimasi pastebimo tokių paslaugų paklausos augimo pasauliniu mastu, todėl kompanija tobulins ir turimas mažąsias platformas.
Ateities mobilumo paslaugos
„Kia“ mobilumo paslaugos bus kruopščiai orientuojamos į svarbiausias sritis, o tai turėtų suteikti kompanijai konkurencinio pranašumo.
„Kia“ taip pat plės ir į klientus orientuoto verslo paslaugas. Ispanijoje veikiančią kompanijos aukščiausios klasės automobilių dalinimosi paslaugą „Wible“ papildys nauji variantai, preliminariai pavadinti „Wible Mas“ ir „Wible Empresas“. Praėjusių metų rugsėjį kaip bandomasis projektas Italijoje ir Rusijoje startavusi automobilių naudojimosi paslauga „KiaMobility“ bus pristatyta naujose Europos rinkose.
Į valstybines organizacijas ir privačias kompanijas orientuotame versle „Kia“ pristatys naują paslaugą, kuri apims ilgalaikę registraciją ir dalinimąsi automobiliais. Pagal šią mobilumo koncepciją darbo dienomis transporto priemonėmis naudosis verslo subjektai, o savaitgaliais nuomosis privatūs asmenys.
2019 metais Korėjoje pristatyta „Kia Flex“ registracijos programa, pervadinta į „Kia Subscription“, šiais metais debiutuos visame pasaulyje. Paslaugą teiks praėjusiais metais „Hyundai Motor Group“ įsigyta kompanija „Sixt Leasing“, o automobilius pristatys regionų importuotojai ir atstovybės.
Ateities verslo planai
1. Tikslai
Pagal išaugusias pardavimo apimtis, padidėjusią vidutinę kainą ir bendrą produktų pasiūlą „Kia“ šiais metais prognozuoja veiklos pelno augimą. Prognozių apibendrinimas:
2. Veiklos pelno marža
Įvertinusi išaugusį naujų elektromobilių pelningumą „Kia“ padidino praėjusiais metais skelbtas pradines veiklos pelno maržos prognozes. Dabar kompanija tikisi 2021 metais pasiekti 5,4 proc. veiklos pelno maržą, o iki 2025 metų padidinti šį rodiklį iki 7,9 proc.
3. Veiklos pelno maržos augimo prognozė
Tolygus augimas didžiausiose ir augančiose pasaulio rinkose
2025 metais „Kia“ planuoja vidutinio ir ilgojo laikotarpio pardavimą didinti iki 3,8 mln. vienetų. Prognozuojama, kad 2021 metais ekologiškų automobilių pardavimas sieks 10 proc., o iki 2025 metų šis rodiklis turėtų pakilti iki 22 proc. Augančiose rinkose kompanija pardavimą didins vietoje surinkdama automobilius.
Išaugusi modelių įvairovė
„Kia“ tikisi, kad ir toliau teigiamos įtakos turės praėjusiais metais pelningumo augimą lėmusi išaugusi vidutinė parduodamo automobilio kaina ir didesnė siūlomų modelių įvairovė. Prognozuojama, kad rekreacinių modelių pardavimo dalis, kuri 2020 metais sudarė 56 proc., 2025 metais pakils iki 65 proc.
Išaugęs elektromobilių pelningumas
„Kia“ prognozuoja, kad po naujo modelio pristatymo elektromobilių pelningumas pasieks kitą lygį. Kompanija tikisi, kad iki 2025 metų elektromobilių pelningumas prilygs modeliams su vidaus degimo varikliais. Taikant masto ekonomiką, gaminant vis daugiau elektromobilių bei naudojant tyrimuose atrastas pigesnes medžiagas, jų kainos taip pat turėtų mažėti.
Stabilus investavimo planas
„Kia“ investicijos 2020–2025 metų turėtų siekti 29 trln. Korėjos vonų. Per metus siekiama išlaikyti 5 trln. Korėjos vonų investicijų lygį, vis mažiau lėšų skiriant tradiciniam verslui ir daugiau dėmesio – strateginiams ateitiems projektams. Kompanija taip pat daugiau investuos į mokslinius tyrimus ir bandymus.